Åter igen,

Bett.. Har prövat att rida med rakt bett två gånger nu, en gång i skogen och en gång på banan. Hon var lite stökig på det ibörjan men idag gick det fint. hon tar ett bra stöd och man kan vara lätt i handen. dock blir hon lite starkare men vad jag kunde känna av på banan var det bara positivt. detta bett kommer nog aldrig sitta i munnen vid hoppning eller galopp i skogen/terrängen. men perfekt i dressyren. i veckan  tänkte jag pröva  på ett tredelat oxå. det skall ju vara lite skarpare än de två delade, så det borde vara bra vid hoppning ;) ska iaf pröva det nästa gång jag ska rida på banan (:

,
prövar med de gamla helderliga betten, hade ju igentligen tänkt mig ett rakt Nova/gummibett, men detta är alltid en start. tycker det är intressant eftersom jag allt ''kört på det gamla vanliga'' ;P

// A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0