dålig uppdate

har inte hunnit uppdatera alls, allt har bara varit kaos.
I lördags åkte vi till ridhuset för att träna lite. Trodde det skulle gå åt helvette men det gick fin fint, hon är fin hon, catten.. tur att något gått bra iaf!

Gårdagen var helt sjuk.. kan inte fatta det! Hästarna var helt tokiga. kan inte ens föklara mer än att först blev E (min stallboss) omkull dragen av en häst som skena iväg. mitt på plana isen. aj. en häst hoppa ur hagen o blev helt tokig, hade sönder tre hagar och fick catten att hoppa ur hagen! i farten av att spänga den andra grinden sprang han över E som stod på andra sidan, såg bara hur hon flög bakåt och att han klev på henne. försöker ringa F som har två hästar i stallet om hjälp. inget svar. catten o den andra hästen skenar förbrilt gatan ner och upp tills dom spänger sista grinden rakt in i hagen. lyckas stänga och alla hästar är på plats. Min ända tanke var att ring ambulans, E har ju kunat bli trampad var som helst. Lyckligtvis blev det bara benet och armen. Spenderade resterande timmar av att sitta på akuten..
Han iallafall springa bort till min tid på vårdcentralen. Muppläkaren var dryg som ett svin och de enda hon gjorde var att klämma lite på magen o säga att hon inte var så orolig. Har magkatarr och ska käka kur i 2 veckor, hjälper inte det måste jag in på grundligare undersökning.. hoppas jag är död av smärta då..

Verkar som min tur fortsätter! ;(

//A





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0