I'm back!

Har varit isolerad fårn omvärlden allt för länge nu! ;) Det har hänt så himla mycket på bara en och en halv vecka och jag vet inte vart jag ska börja. Jag har ju inte trivts i stallet jag stått i de senaste två månaderna, flyttade dit första januari. Jag flyttade från mitt förra stall för att hästarna inte blev intagna från hagen och fodringarna sköttes kasst.. Så med hoppet om att få det så himla mycket bättre flyttade jag och Catten till ett nytt stall, med 4 fodringar om dagen och in och uttag varje dag, men icke! hästarna stod inne halv tio på morgonen varje morgon när jag kom, de skull tas in klockan tre varje dag, sa dom iaf. Endel dagar var de inne kl 3 andra kom de in halv sju. intags fodret blev olika varje dag och ingenting sköttes. El i staketet trodde jag var en självklarhet men det är det tydligen inte för alla.. grindarna till hagen var ihop knutna med balsnören.. Kvinnan som har stallet var/är obotlig på att prata skit om alla i stallet och kunde inte ta kritik över huvudtaget när jag ifråga satte varför min häst inte fått mat av ''misstag'' FEM gånger på två veckor blev hon galen...

Familjen skulle ju på Sälen resa över sportlovet förra veckan och jag och Christian följde med. Började med att jag fick magsjuka första dagen och smittade alla andra, så alla låg i magsjuka hela veckan och det blev en dags skidåkning...

Kom hem i lördags kväll helt utpumpad.. och igår morse ringde hon som har stallet och skriker att det är översvämning och cattens box var drabbad värst.. hon hade stått med iskallt vatten forsandes kring benen hela natten.. och vad tror ni kvinnan som har stallet gör? beskyller någon för att ha smygit dit på natten och sutti på dom. helt sjukt! Alla andra förstod att eftersom vattnet först var fruset hade is proppen lossnat och orsakat översvämning, men det vägrar hon tro. då fick jag NOG,

Så igår gick flytten! Vi tog vårt fick och pack och flyttade till ett jätte bra stall långt ifrån det förra. med EL i staketen, vatten i stallet, ridhus, spolspilta, trevliga människor och många hästar! :D Känns så himla bra nu! Seriösa stall ägare och bättre kan inte en häst få det! Nu slipper jag ligga sömnlös och ha ont i magen!
men riktigt så bra ska man ju inte få ha det. Pg av allt isvatten som strömmat in i cattens box under förra natten har hennes ben svullnat upp till stolpar (man kan varken skymta ett ben eller en sena under). har inte svullnaden gått ner måste boldprov tas eller så måste jag åka till klinik för att få henne undersökt :/ Känndes verkligen som det sista jag behövde just nu :(

Men det är bara att bita ihop, efter regnet kommer solsken!

Nu jobbar jag till klockan nio, sedan blir det raka spåret ut till stallet för en promenad med catten och kolla temp.

Oj vad långt det blev, men välbehövligt (:

// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0